vineri, 16 ianuarie 2009

Din categoria "de-a dreptu' pur şi simplu!"

Am fost aseară cu un prieten la Curtea Veche.
Ieşim din parcarea crâşmii, n-apucăm să facem 20 de metri, în spatele nostru un ford caravan ne fleşuieşte, disperat, în spate. De pe locul din dreapta mă uit în oglindă. Îmi spun, în gând, what the fuck is he's problem?!. Pe stânga şi pe dreapta maşini parcate. De atârnat pe la maşina în care ne aflam, nu atârna nimic, luminile erau aprinse... Amicul meu se uită la mine, eu mă uit la el, ce vrea ăsta băi, tată?! Ăla în continuare fleşuri-fleşuri, de ziceai că i s-a înţepenit mâna pe semnalizare şi suferă de parkinson. Prietenul, calm din fire, găseşte ceva loc liber pe dreapta, se lipeşte de bordură şi-l lasă pe prost să se ducă. Trece pe lângă noi într-o viteză exagerată pentru străduţa aia şi ne mai face şi nu ştiu ce semne. Ne gândeam acum că o fi rămas fără frâne, îi naşte nevasta în maşină, l-o fi chemat de urgenţă la serviciu, something, anything, care să explice isteria lui.
Ajungem la mica intersecţie. Ne oprim, ne asigurăm şi facem stânga. Vis-a-vis de Ateneu, prostu' cu fordu caravan se parca. Eram în mijlocul unei fraze când l-am văzut pe Schumaker reloaded cum se lupta el cu volanu'. Am uitat şi care era subiectul, nu doar ce vroiam să spun. "Uite unde se grăbea ăla cu fordu", reuşeşte să articuleze amicul meu, la fel de şocat de fază.

Anul trecut, prin toamnă, mă întorceam de la Iaşi. Mă deplasam pe a doua bandă şi trec la un moment dat pe lângă un Touareg, care se deplasa pe prima. Eu îmi văd de drumul meu şi la un moment dat mă simt fleşuită, mă uit în spate, ca din nicăieri a apărut Touaregul în spatele meu şi foarte aproape, atât de aproape că m-am şi speriat. Tot aşa, fleşuri-fleşuri. Încetinesc, pentru că mi-e teamă să schimb, brusc, benzile la 150 de km la oră, mai ales dacă la marginea drumului e un şanţ. Mă dau pe prima bandă, îl las pe om să se ducă, zic nah, omu' vrea să meargă cu 200km/h. Îmi reiau viteza, mă întorc pe a doua bandă şi-mi văd de drum. După vreo cinci km văd Touaregul înapoi pe prima bandă, deplasându-se cu o viteză, probabil, regulamentară.
Până am ajuns la Bacău m-am tot întrebat ce se presupunea a fi sau însemna acea acţiune a şoferului de pe Touareg.
Desigur de bineinteles: fite!
Şi câţi alti idioţi sunt pe drumurile ţărişoarei noastre!

Un comentariu:

  1. Eu nu ii inteleg nici pe aia de te depasesc in oras, care ajung sa stea, pana la urma, la acelasi semafor cu tine. Te fac sa ii busesti si vina tot pe tine cade!

    RăspundețiȘtergere